Paco & Anja in Azië

Broeierig Bangkok

We zijn in Bangkok!

Wat eenoverweldigend afscheid hadden we op Schiphol, een heuse uitzwaai-delegatie was aanwezig. Iedereen nog enorm bedankt voor jullie komst en tekst/foto toevoeging aan het afscheidsmapje. Erg leuk!

Na depaspoortcontrole hebben we nog snel een kop koffie met Huub (Anja's neef) gedronken, die naar Armenie vertrok.

Een goede directe vlucht heeft ons naarde Thaise hoofdstad gebracht. Hier begint hetAzie-avontuur. Bij onze guesthouse te hebben ingecheckt zijn we een paar uur gaan geslapen, waar we aan toewaren, nahet weinige slaap gedurendede vlucht.De straat van ons verblijf,het Lamphu House, ademt een relaxte en rustige sfeer. Er zijn eetstalletjes, souvenirshops en rijdende kraampjes met loempia's en heerlijk vers fruit. Alles is gericht op de doorgewinterde reiziger, van tweedehands reisgidsen tot gebruikte rugzakken zijn er te koop. Hetstikt hierdan ook van de velen backpackers. Dat is niet gek, gezien we in de bekende backpackerswijk Banglamphu zijn, vlakbij het bekende Ko San Road.

Op straat nemen we plaats bij een van de aanwezige eetstalletjes en genieten van fried rice with chickenen sweet and sour vegetables.Een heerlijke mango fruitshake mag hierbij niet ontbreken.Detropische warmteis enorm wennen, al gauw gutst het van ons hoofd entranspireren we als twee Amerikanen met overgewicht.

De volgende dag besloten we Bangkok in te gaan voor watsightseeing.Met een long-tail boat over de rivier Mae Nam Chao Phraya, die door de stad loopt, lieten we ons afzetten bij the Grand Palace. Over deze rivier vliegen de long-tail boats met een rotgang over het water. Dit dankzij de aandrijving vaneen vrachtwagenmotor die op de achterkant van de boot is gemonteerd! Dat de Thais in het verkeerniet bang zijn, bewijstonze tuktuk-driver diemet hoge snelheid door de straten slalomt en ons afzet bij Wat Po, de grote liggende boeddha.Daarna inhet mierennestvan Chinatowngewandeld, waar we van een koud drankje genoten.

Ko Samet, you like

We hadden besloten om een paar dagen naar Ko Samet te gaan, een eilandjevijf uur reizen van Bangkok, om lekker op het strand te ontspannen. Dit alvorens we naar Chiang Mai af reizen, waar dehuurfietsen klaar staan enonzefietstochtdoor Noord-Thailand zal beginnen. Uit het grote aanbod van (toeristische) resorts enbungalows, vonden we eenhuisje voor een betaalbare prijs vlakbij het strand. Kapot van het sjouwen van onze loodzware backpacks, namen we een duikin het heldere zeewater en lagen we op het strand.

's Avonds nemen we plaats bij een van de restaurantjes en eten we met onze voeten in het zand.Overal zijn er brommers en quads te huur,die vrijwel elke toerist (vaak een blanke man met een jong Thais meisje achterop) had gehuurd. Dat hebben wij dus niet gedaan. Het eiland hebben we verder verkend door over het strand het eiland rond te wandelen. Dit vielniet mee gezien het witte zandstrand werd afgewisseld doorverweerde rotspartijen waarover we klommen.

Nachttrein Bangkok (BKK)

Vanmorgen de boot vanaf Ko Samet gepakt richting het vasteland en zijn we met een minibusweer gearriveerd in BKK. Met negen personen waren we in het busje geperst en onze packs op het dak gebonden. De geasfalteerde weg was prima, dus reden genoeg voor onzechauffeur om vol gas te geven. Eventuele oneffenheden in de weg werden genegeerd en bulten en heuveltjesvolledig gepakt. Ook een racewedstrijdje met medeweggebruikers zat bij de reis inbegrepen. De suspensie van het busje werd uitvoerig getest en zo stuitterde we naar de hoofdstad. Een jongen uit Noord-Engeland, met een zwaar accent, had nog nooit zo'n gek achter het stuur meegemaakt.

Vanavondpakken we de nachttrein en ontwaken morgenochtendin het echte Thailand; Chiang Mai.

Mirjam

Leuk! Een eerste verhaal! Ik lees het terwijl hier de bladeren vallen en de regen in de sloot klettert.... Geniet!
X Mirjam

Ellie

He he, eindelijk het eerste verhaal en de leuke foto's. Nu pas heb ik het idee dat ik kan volgen wat jullie doen en waar jullie zijn. Wat een wereld van verschil he. Ik mis jullie wel een beetje hoor. Na mijn vakantie zit het eerste werkweekje er alweer op. Pfff. Niet aan denken Anja, gewoon waanzinnig genieten

Silke

Hé fijnerds! Wat leuk om jullie eerste reisverhaal te lezen. Ben benieuwd naar de volgende!! x Silke

Yvonne

Fijn te lezen dat het jullie op de eerste dagen goed vergaat. Ik hou jullie in de gaten. Geniet van elkaar en blijf jezelf iedere dag weer verwonderen. Groet.

jaap en margriet

Heel herkenbaar, jullie verhaal over Bangkok en omgeving!! Leuk, zo'n eerste ervaring in Thailand.
Zorg goed voor elkaar en geniet, wij horen wel hoe het verder gaat. Groet, Jaap en Margriet.

sjoerd kamps

He paco
heel erg leuk om je verhalen te lezen. jammer dat ik niet op je feestje kon zijn maar dat halen we wel een keer in als je terug bent.
Site ziet er ook echt goed uit.
Hoop dat het net zo`n te gekke reis als Jordanie word!
Veel succes en reisplezier. Vergeet niet een tjai te drinken (als ze het daar hebben).
Zal de site zeker volgen. groeten uit het regenachtige holland.
sjoerd

Heleen

Hee, een verhaal van jullie. Daar ga ik even voor zitten. Leuk om zo wat van jullie te horen. We wachten weer in spanning af! Geniet ervan!! Groeten van ons allemaal!!!
Veel Liefs

paul&manon

JULLIE GAAN LEKKER! enjoy!

brendan

Ha wereldreizigers,

Een zeer mooi verhaal, hoop dat er nog vele mogen volgen. Ook leuke en mooie foto's, ben benieuwd hoe het fietsen jullie vergaat ;-) hoop op een mooie en goede reis en geniet ervan! ff knallen met die bikes

Groetjes

Brendan en marlies

Patrick

Wel rot voor jullie: warm, strand, lekker eten.. Nou ff doorbijten maar ;)